Senaste besöket: Aktuellt datum och tid: 23 jun 2017, 07:14


Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]






Ny tråd Svara på tråd  [ 72 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Den stora chip/boxtråden till Passat 3C/3CB samt CC
InläggPostat: 20 aug 2014, 02:06 
Passatexpert!
Användarvisningsbild

Blev medlem: 27 dec 2006, 20:42
Inlägg: 1271
Ort: Stockholm
Bil: Passat så klart !
VCDS/Vag-Com: Nej
kmx skrev:
Nu har min begagnade box gett upp, den funkade i ca 7 000 mil, nu tänder den motorlampan, men funkar i övrigt.
Har kört original nu i en månad ungefär och måste ha tag i en annan för original är ju inte att tänka på, fy fan

Skippa boxar, satsa på en bra program leverantör !

mitt tips är BSR AB...

_________________
Mvh

-= HJacobsson =-


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Den stora chip/boxtråden till Passat 3C/3CB samt CC
InläggPostat: 02 sep 2014, 17:24 
Nybörjare

Blev medlem: 02 sep 2014, 17:11
Inlägg: 4
Ort: Eskilstuna
Bil: Passat 2,0 tdi -13
VCDS/Vag-Com: Nej
Har stoppat en Promotech-Box i min b7 140hk tdi -13, grym skillnad! Inte lika trött i starten längre (:

_________________
/Pontus


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Den stora chip/boxtråden till Passat 3C/3CB samt CC
InläggPostat: 27 okt 2014, 17:26 
Passatfantast!
Användarvisningsbild

Blev medlem: 09 aug 2010, 11:14
Inlägg: 114
Ort: Stockholm
Bil: VW CC
VCDS/Vag-Com: Nej
Detta är väl knappast någon nyhet?

Är det inte detta dom har gjort hela tiden eller har jag missat nått?

http://feber.se/bil/art/311394/nu_blir_det_enklare_att_trimma/

//W

_________________
______________________________________________________
Passat 3B -97 ->Passat 3BG -02 -> Passat CC -10 ->VW CC -12


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Sv: Den stora chip/boxtråden till Passat 3C/3CB samt CC
InläggPostat: 28 okt 2014, 02:11 
Gift med forumet

Blev medlem: 21 mar 2010, 22:33
Inlägg: 4639
Ort: Göteborg
Bil: Dagisracer 3.6FSI 4M
VCDS/Vag-Com: Nej
Wasti skrev:
Detta är väl knappast någon nyhet?

Är det inte detta dom har gjort hela tiden eller har jag missat nått?

http://feber.se/bil/art/311394/nu_blir_det_enklare_att_trimma/

//W


Nej och ja...

Till t.ex Volvo har PPC funnits i flera år men uppenbarligen inte till nyare VAG-bilar

Saxat från BSR
" Tidigare har nyare bilmodeller från VAG koncernen varit tvungna att tas in på ett service center för att få styrenheten programmerad - ett steg som alltså nu helt kan förbigås"


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Den stora chip/boxtråden till Passat 3C/3CB samt CC
InläggPostat: 28 okt 2014, 09:51 
Rehab rekomenderas
Användarvisningsbild

Blev medlem: 08 jul 2009, 09:03
Inlägg: 6796
Ort: Göteborg
Bil: Tesla Model S 85D
VCDS/Vag-Com: Nej
Nej, nu ska farbror Danni ta och reda ut begreppen här :)

Det har såvitt jag vet funnits PPC även till nyare VAG-bilar länge, men mjukvaran i styrenheten är skyddad så för att kunna använda PPC-enheten så var man tvungen att först åka till ett ställe där de "avkrypterade" den. Det involverade ett fysiskt ingrepp mot något chip i bilen. Efter den processen kunde bilen programmeras om till hjärtats belåtenhet. Nu verkar de kommit på något sätt att komma runt det.

_________________
Tesla Model S 85D -15
Mitsubishi Outlander PHEV Business Nav -14 - SÅLD
Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro S-tronic -13 - SÅLD
Passat V6 GT DSG 4motion -12 - SÅLD


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Den stora chip/boxtråden till Passat 3C/3CB samt CC
InläggPostat: 26 feb 2015, 21:55 
Intresserad!

Blev medlem: 13 nov 2014, 21:17
Inlägg: 11
Bil: Passat 3C
VCDS/Vag-Com: Nej
Hej alla! Kom på en sak som gjorde mig fundersam för en tid sedan: Köpte min TDI140 beg, ca 11000 mil. Vid ca 11500 mil havererade turboregulatorn. Är det normalt eller borde jag misstänka att den gått trimmad tidigare? Frågar mest pga att den går på longlife och jag inte vill ha några överraskningar...


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Den stora chip/boxtråden till Passat 3C/3CB samt CC
InläggPostat: 05 mar 2015, 09:56 
Forumsnarkoman
Användarvisningsbild

Blev medlem: 23 dec 2007, 00:08
Inlägg: 983
Ort: Bollebygd
Bil: Passat 1.8T Highline
VCDS/Vag-Com: Ja
ghoti skrev:
Hej alla! Kom på en sak som gjorde mig fundersam för en tid sedan: Köpte min TDI140 beg, ca 11000 mil. Vid ca 11500 mil havererade turboregulatorn. Är det normalt eller borde jag misstänka att den gått trimmad tidigare? Frågar mest pga att den går på longlife och jag inte vill ha några överraskningar...


Hej! Bilen behöver ej vara trimmad för att turbon ska gå sönder. Longlife med enbart korta körsträckor är en kombination som inte är bra. Eller om det har varit någon läcka på trycksidan för turbon så övervarvas turbon och det skadas. Om man vill ha en bil som rulla många problem fria mil så är Longlife service ett mycket sämre val. Byt olja och filter var 1500mil...... :mrgreen:

_________________
Den skidåkande Passaten
(Powerchip Återförsäljare)
http://www.powerchip.se


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Den stora chip/boxtråden till Passat 3C/3CB samt CC
InläggPostat: 21 maj 2015, 22:46 
Nybörjare

Blev medlem: 21 maj 2015, 22:33
Inlägg: 2
Bil: VW CC 2.0 TDi 4Motio
VCDS/Vag-Com: Nej
Chippade min Passat CC hos BSR, 2.0TDI 177hk, 4Motion samt DSG, modellår 2015. Effekten har i stort sett helt uteblivit. Har varit i kontakt med BSR ang detta vid ett flertal tillfällen och det dom säger är att jag ska fara in på VAG-verkstad och felsöka bilen. Har gjort detta och inga felkoder finns. BSR slår bara ifrån säg och säger att jag har fel på bilen (som rullat 600 mil vid chippning), Har även provat chippa hos Eco-tuning men exakt samma mätresultat där. Har googlat och läst mycket runt detta och det verkar som att det finns en effektbegränsare i motorstyrningen som BSR (eller ECO-Tuning) inte kommit runt. Chippade (BSR)även fruns Golf 1.2 TSI modellår 2015 och den vart det bra fart på. Med BSR går det inte att diskutera och säga att chippet inte fungerar som det ska. Gjorde dokumenterade acc-tester med och utan chip och skickade till dom men underförstått vart man bara idiotförklarad, dom menade ungefär att jag inte klarade av att mäta acc i tec 80-140 km/h. Så om ni funderar på att chippa hos BSR med samma bil/utrustning som jag så se till att få öppet köp. Hade en Passat CC 2012 med samma specar på bilen fast med 170 hk och där fungerade chippet. Körde 6000 mil utan problem. Funderar nu på att prova Dieselkrafts box istället. Har någon annan provat ungefär samma bil med BSR eller Dieselkraft så skriv gärna en rad.


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Den stora chip/boxtråden till Passat 3C/3CB samt CC
InläggPostat: 11 aug 2015, 07:47 
Passatfantast!
Användarvisningsbild

Blev medlem: 09 aug 2010, 11:14
Inlägg: 114
Ort: Stockholm
Bil: VW CC
VCDS/Vag-Com: Nej
Hej!

Hoppade på BSRs sommarerbjudande och får hem PPCn vilken dag som. Hur vet man om PPCn måste avkryptera styrenheten på bilen eller ej och spelar det egentligen någon större roll? Är det något annat man bör tänka på mer än att ha batteriladdare inkopplat under programmeringen?

Har en VW CC 2012 2.0TDI 170hk

//Wasti

_________________
______________________________________________________
Passat 3B -97 ->Passat 3BG -02 -> Passat CC -10 ->VW CC -12


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Den stora chip/boxtråden till Passat 3C/3CB samt CC
InläggPostat: 11 aug 2015, 09:03 
Nybörjare

Blev medlem: 21 maj 2015, 22:33
Inlägg: 2
Bil: VW CC 2.0 TDi 4Motio
VCDS/Vag-Com: Nej
Plugga bara in ppc:n och uppdatera programvaran. Batteriladdare behöver du inte ha om batteriet är laddat. Jag tycker att du ska klocka bilen före och efter i samma intervall som BSR kör samt prova att stå still och acca fram till tex en vägskylt där du kommer upp i tex 110 km/h utan chip och prova samma sträcka chippat. Skriv här på tråden om dina mätresultat


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Den stora chip/boxtråden till Passat 3C/3CB samt CC
InläggPostat: 05 jan 2016, 15:29 
Gillar Passat!

Blev medlem: 19 dec 2015, 13:30
Inlägg: 28
Bil: 2.0TDI170DSG2012
VCDS/Vag-Com: Nej
Skiljer det sig något på DSG-lådorna på 177-hästaren och 170-hästaren?
KRC kunde ju tydligen fixa till en bil från 2013 med original 177 hk & 380 NM till 215 hk & 460 NM med box.
En 170 hästare verkar dom inte vlija ta i med tång... Är det inte samma låda i dessa bilar, alltså en 2.0 tdi 170 från 2012 och en 2.0 tdi 177 från 2013?!

Har själv en 2012 170 med DSG och vill ha lite mer skjuts i grejorna. Har tidigare kört Volvo v50 t5 awd med BSR PPC och fundrar på en PPC box till Passaten nu. Varit helnöjd med BSR!
Men det är skumt att en säger si och en säger så...


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Den stora chip/boxtråden till Passat 3C/3CB samt CC
InläggPostat: 09 jan 2016, 16:40 
Nybörjare

Blev medlem: 02 sep 2015, 07:58
Inlägg: 4
Bil: Passat 2.0 tdi -08
VCDS/Vag-Com: Nej
Jag har skaffat mig en 140hk -08 med dsg låda, någon på något forum jag läst (man måste plugga på när man bytt märke efter 11år. För övrigt riktigt nöjd över bilen) skrev att det är samma motor i 140hk som i 170hk, original. Är det bara programvaran som är olika tro? Och om man då "uppgraderar" till 170hk. Kan man då senare skaffa chip/trim till den och få ut mer effekt?!

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk


Upp
 Profil  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 72 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group Theme created StylerBB.net & kodeki
Swedish translation by phpBB Sweden © 2006-2013