Senaste besöket: Aktuellt datum och tid: 20 jul 2017, 18:22

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Tryckslang IC... 3BG
InläggPostat: 12 aug 2015, 21:03 
Gillar Passat!

Bil: Passat Variant
VCDS/Vag-Com: Nej
Har som många fått problem med att en slang inte vill stanna kvar i sätet på IC:n, tror att det är tätning som inte håller måttet samt att klackarna inte riktigt vill låsas av den där fjäderbygeln, den kryper ur lika fort som jag hinner säga fanjävlabiljävelfrånhelvete, ungefär. :-D Tittat runt på nätet men dom slangarna jag hittar har bara fattning i ena änden, min har i båda. Dvs dom som jag hittat sitter med slangklämma mot tryckröret i fronten...

Frågan lyder är det skillnad på bensin och dieselns slangar?
Förövrigt försökte jag bifogar bild på min underbart kladdiga slang, ja tryckslang, men jovars 800 KiB... WOW. :-D

Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Tryckslang IC... 3BG
InläggPostat: 16 aug 2015, 13:58 
Gillar Passat!

Bil: Passat Variant
VCDS/Vag-Com: Nej
Iaf så är det en dålig konstruktion som inte håller måttet. Gjorde som så att jag låste slagen med buntband istället, insåg att problemet är permanent oavsett ny slang eller inte, drog ett runt slangen vid kragen och ett på IC:n bortanför perforeringarna, sen drog jag tre där emellan dessa horisontalt indelat på tre och drog åt. Har läcktestat med såpvatten och det är tätt, har avverkat ca 200 mil och det fungerar galant.

Har sett att det finns eftermarknads-prylar men har lika liten tillförlit som originalet så i brist på fantasi fick det bli en enkel lösning. Kan verkligen rekommendera andra som har liknande återkommande bekymmer att göra det samma. ☺

Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]