Senaste besöket: Aktuellt datum och tid: 25 jun 2017, 00:27

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Nu var det min tur: Parkeringsvärmare har lagt av.
InläggPostat: 03 feb 2017, 16:09 
Passatfanatiker!
Användarvisningsbild

Bil: Passat TDI170 DSG 4M
VCDS/Vag-Com: Nej
Parkeringsvärmaren dog i December efter ha fungerat under hösten och halva december.
System Error: Aux Heater.
VW verkstaden gjorde en diagnos gratis, men höll naturligtvis inne med detaljerna.
De sa att den registrerat fel på glödstiftet samt att kommunikationen med värmaren inte fungerade och säger att ett komplett byte behöver göras för 13.642 kr :-(
Har läst mycket här i forumet hur den kan låsa sig och bli igensotad. Men jag antar att eventuell låsning tog de väl bort på verkstaden i samband med felsökningen.

Bilen är en Passat Variant TDI 170 DSG 4M 2010 som nu gått 12860 mil.
Inga problem med värmaren fram tills den dog, mer än när man hade för lite i tanken eller att batteriet en gång var lite trött efter en massa småkörningar. Har kört på OKQ8 diesel hela tiden men strax innan den dog så tankade jag på Shell.

Skulle vilja ha en "second opinion", är det någon i Stockholm Norrort (Jag bor i Åkersberga) som har tillgång till VCDS och skulle kunna göra en dubbelkoll?

Oavsett vad så tänker jag inte punga ut över 13500 kr för att låta verkstaden byta den, har helt enkelt inte råd. Kan tänka mig riva den själv och se vad man kan göra men det beror naturligtvis på vilka felkoder som visar sig och visar att hela skiten verkligen behöver bytas. Förhoppningsvis kan man åtminstone nästan halvera kostnaden eller lägre om bara brännaren skulle behöva bytas.

Var sitter värmaren och vad måste rivas för att plocka ur den?

Ser fram emot lite hjälp...

Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]