Senaste besöket: Aktuellt datum och tid: 27 jun 2017, 07:19

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Passat GTE?
InläggPostat: 22 apr 2017, 15:28 
Passatfantast!

Bil: Passat EcoFuel DSG
VCDS/Vag-Com: Nej
Länge sedan jag var aktiv här. Men ska snart byta bil. Jag undrar om det är någon som äger en GTE och vill dela med sig lite av sin erfarenhet?

Jag kör idag en Volvo V60 D6 Plugg-In-Hybrid. Jag är extremt nöjd med den. Jag har den näst intill perfekta körcykeln för en plugg-in-hybrid. Jag har haft bilen i 2,5 år och snittar ca 0,15 l/mil disel. Jag är dock lite villrådig vad jag ska ta ut för bil härnäst. Det enda jag nästan vet är att det ska bli en hybrid.

En V60 igen? Fast den börjar kännas gammal. En V90? Otroligt snygg, men lite dyr för att vara Volvo. En XC60 av den nya modellen? Snygg och för mig ny typ av bil. Men också dyr. Passat GTE? Tycker nya Passat både är snygg och verkar bra. Men det finns en liten detalj som gör att jag verkligen tvekar. Ladduttaget är mitt i framgillen. Hur djä**a korkat är inte det? Det innebär att man alltid måste ha ett utrymme framför bilen för att kunna få in laddsladden. Både på jobbet och hemma är det trångt om utrymme och jag behöver köra väldigt nära väggen. På jobbet kan jag iofs backa in. Men det vill jag inte hemma då man inte kommer åt bagagen då.

Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Passat GTE?
InläggPostat: 23 apr 2017, 16:11 
Intresserad!

Bil: VW passat 2.0 tdi b7
VCDS/Vag-Com: Nej
Kör du Volvo idag så är mitt råd att fortsätta med det!
Du kommer bara att bli besviken på VW bristande kvalite iförhållande till Volvo.

Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]