Senaste besöket: Aktuellt datum och tid: 27 jun 2017, 08:58

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Moderna Försäkringar
InläggPostat: 05 dec 2014, 09:16 
Passatguru!
Användarvisningsbild

Bil: BMW 420dA GC M Sport
VCDS/Vag-Com: Nej
Fick igår samtal från Moderna Försäkringar, normalt så brukar jag inte svara på okända nummer men jag råkade denna gången svara och det var en trevlig tjej så jag hade svårt att bara lägga på...

Nåväl, hon erbjöd iaf mig en helförsäkring på min CC som skulle kosta ~4500:- om året. Likvärdig försäkring som jag på TryggHansa betalar nästan 6000:- för (1500mil, 6000kr i självrisk på vagnskada).

I farten så tackade jag ja till erbjudandet, nästan 1500 i skillnad som jag kan ha roligare för.

Är det någon som har erfarenhet av Moderna Försäkringar? Hittade en varningstråd, men det var från 2010.

Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Moderna Försäkringar
InläggPostat: 05 dec 2014, 11:21 
Passatkung!
Användarvisningsbild

Bil: Passat SC 190 4motio
VCDS/Vag-Com: Ja
Ingen direkt erfarenhet själv. Jag jämförde dem med bla. Trygghansa för ca 2 år sedan, och då hade Moderna sämre villkor och högre självrisker än Trygghansa.

Svärfar har behövt nyttja vagnskadan via dem en gång (han hade dem som försäkringsgivare då). Och det fungerade utan några egentliga problem.

Svara med citat  
InläggPostat: 05 dec 2014, 14:08 
Passatexpert!

Bil: 3BG 1.8T -03
Brukar oftast vara billigt/billigare första året för att år två höja priserna till högre än konkurenterna.
Fick erfara det när jag tog en försäkring via Volkswagen/IF. Sparade 1500:- första året och sen blev dom helt plötsligt 7-800:- dyrare än Länsförsäkringar som hade samma pris år ett och år två.

Svara med citat  
InläggPostat: 05 dec 2014, 14:27 
Passatkung!
Användarvisningsbild

Bil: Tiguan tdi170
De har slutat ringa mig. De ringde mig nästan samma tid, omkring 20.30 4 dagar i rad, svarade adrig.
Har aldrig haft deras försäkringar.

Svara med citat  
InläggPostat: 19 dec 2014, 12:48 
- Webansvarig -
- Webansvarig -
Användarvisningsbild

Bil: Golf + Octavia
Har haft dem tidigare. De ingår ju i samma koncern som Trygghansa som jag i mitt fall bytte till och sänkte premien totalt med ca 35% inkl bättre villkor... dock har ju jag 20% rakt av eftersom jag har allt försäkrat hos TH.

TH är väl dessutom ett av få bolag som har en fast självrisk på 1500 för byte av vindruta. De andra brukar ligga runt 30-35% i självrisk och kan bli snorigt dyrt på en ny bil med regnsensorer och annat mög. Och för en annan som får byta minst 1 gång om året så är det givet val.

Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Sv: Moderna Försäkringar
InläggPostat: 19 dec 2014, 22:22 
Gift med forumet

Bil: Dagisracer 3.6FSI 4M
Amazonas skrev:
Har haft dem tidigare. De ingår ju i samma koncern som Trygghansa som jag i mitt fall bytte till och sänkte premien totalt med ca 35% inkl bättre villkor... dock har ju jag 20% rakt av eftersom jag har allt försäkrat hos TH.

TH är väl dessutom ett av få bolag som har en fast självrisk på 1500 för byte av vindruta. De andra brukar ligga runt 30-35% i självrisk och kan bli snorigt dyrt på en ny bil med regnsensorer och annat mög. Och för en annan som får byta minst 1 gång om året så är det givet val.

Jefligt glad att det är 1500 spänn i självrisk då jag fick byta ruta 2ggr på 3 månader i våras. Duktigt drygt med ett rejält stenskott i en nybytt ruta!

Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]