Senaste besöket: Aktuellt datum och tid: 25 jun 2017, 05:36

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Låst kategori Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: [Guide] MFD2 - Eftermontering AUX
InläggPostat: 12 aug 2011, 12:37 
Gillar Passat!
Användarvisningsbild

Bil: Audi A6 3.0 TDIq -14
VCDS/Vag-Com: Nej
Tänkte jag skulle dela med mig av min erfarenhet av att eftermontera AUX in till en MFD2 enhet (till Passat årsmodell 2007).

Efter lite nybörjarstrul med att ta bort själva inredningen/listen runt stereon (se separat tråd) så var jag redo att sätta igång.
(thinking-

Saker jag behövde:
    AUX kablage 000-051-444-M
    Torx mejsel/bit (storlek osäker)

Obs! Låt airbaglampan sitta i om du som jag vill slå på tändningen och testa. Om man ändå tar bort den och råkar slå på tändningen får man en varning man kan behöva släcka på verkstad eller om man har en vcds.
Bild

Lossa sedan de fyra torx som sitter runt stereon och sedan är vi redo att lyfta ur, vilket i mitt fall innebar vilandes på växelspaken med en liten kudde under (för att undvika repor).
Bild

Om man sedan önskar behålla CD-växlaren så följer man inte medföljande instruktioner till punkt och pricka, utan drar ur befintlig kabel och sätter den nya kabeln i pinhål 1,3 och 7 på den gamla kontakten istället för att använda den medföljande.
Bild

Stoppa in kontakten, skjut in stereon och testa!
Bild

Förhoppningsvis är min lilla guide till nytta för någon annan :D
Besvarar gärna frågor om jag kan!

--igu

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Låst kategori Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]