Senaste besöket: Aktuellt datum och tid: 25 jun 2017, 05:35

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Låst kategori Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Guide: montering av dimljus
InläggPostat: 28 aug 2007, 12:20 
Älskar Passat!
Användarvisningsbild

Bil: Passat Alltrack B7
VCDS/Vag-Com: Nej
Här kommer en kort guide hur man kan göra om man vill montera dimljus. Jag valde att köpa ett par dimljus med s.k. lins på Jula. Ev.återkommer jag med kopplingsschema, men det fanns med en i kabelsatsen som förklarar hur du skall koppla. Obs. att alla kablar som följer med dimljussatsen inte behöver användas. Koppla inte in lamprna på ljusomkopplaren utan relä!

1 par dimljus 369:- (Jula)
1 par dimljusgaller 178:- (Björstigs)
1 kabelsats med relä 99:- (Jula)
1 ljusomkopplare med dimljusläge 250:- (eBay)

Bild

Montera ned panelen under ratten. Den sitter fast med 4 st torx.
Bild

Byt ut ljusomkopplare mot den nya. Den sitter fast med två "piggar" som man får trycka in med mejslar.
Ev. kan du montera en egen knapp (det följer med en till dimljusen) om du inte vill använda orginal.

Bild

Dimljuset sitter på nummer 8 på kontakten. På min fanns det ingen kabel kopplad så jag tryckte fast en egen kabelsko. Koppla sedan sladden till reläet. Jag skruvade fast mitt relä på vänstersidan av mittkonsollen, till höger om ratten.
Bild

I torpedväggen finns en trekantig gummipackning som går att peta ut för att dra kablar mellan kupén och motorutrymmet.
Bild

Jag borrade ett hål i överdelen av spoilern och drog en genomgående skruv för att fästa upp dimljusen. Som ni ser på fotot finns det fästen för orginal dimljus om man vill ha det.
Bild

Nu var det färdigt! Ska bara ställa in dem rätt i höjd och sidled.
Bild

Bild

Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Låst kategori Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]