Senaste besöket: Aktuellt datum och tid: 27 jun 2017, 03:52

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Låst kategori Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Byte microkontakt låskista, bagage
InläggPostat: 19 okt 2007, 19:16 
Älskar Passat!

Har som en del andra inte haft något fungerade lyse i bagaget. Det visade sig vara microströmbrytare som var trasig.

Har hört olika saker hur det går att lösa. Var inne idag på Audi och kunde där köpa en lös microkontakt. Kostade 116kr och var nr 21 på deras sprängskiss. Art nr enligt kvitto 8D5959489

Tänkte dela med mig hur jag bytte denna då jag inte hittat någon beskrivning på denna sida.

1: Började med att skruva bort alla skruvar som höll fast innerklädseln i bagageluckan, monterade även ner varningtriangel samt dess hållare då denna höll fast klädseln.

2: Lossade det silverfärgade staget som var kopplat mellan låskistan samt öppninghantaget, valde att koppla infrån det i låskista.

3: Monterade ner låskistan, satt fast med 2st 10mm muttrar. Knäppte upp plasten om omgav låskistan och gick lätt att få av. Min microströmbrytare saknades, och kablarna var kapade. Satt nya kabelskor och la brytaren i sitt läge.

4: Monterade på den svarta plast kåpan igen som knäptes fast i microströmbrytaren som gjorde att den satt stabilt i sitt läge.

5: Skruvade tillbaka alla saker, allt fungerar nu som det ska :)

Bildkvaliten är inte så bra, utformingen av detta är inte heller den bästa, men kanske kan hjälpa någon.

Bild
Bild
Bild
Bild

Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 19 okt 2007, 22:21 
Passatberoende!
Användarvisningsbild

Du menar alltså att du bytte microbrytarn inuti låset?

Jag bytte hela låset .. ca 230 kr

Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Låst kategori Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]