Senaste besöket: Aktuellt datum och tid: 25 jun 2017, 05:28

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Låst kategori Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Guide: Montering Shortshift 3BG
InläggPostat: 09 dec 2007, 20:12 
Medlem 2014 Mod.
Medlem 2014 Mod.
Användarvisningsbild

Bil: Passat V6 4motion
VCDS/Vag-Com: Ja
Så här mkt saker får man med i påsen :) alla delar behövdes inte till min 3BG iaf kanske de går åt till någon annan bil den passar till med..
Bild
Börja med att lyfta upp damasken och du ser 2st 10mm som man skruvar bort.
Bild
Man lyfter sen upp plattan som hållas av dem 2 muttrarna.
Bild
dem 2 skruvarna du ser på denna bild ska du med släppa på de sitter 2 till på samma plasering i bakkant som ska bort dem med.
Bild
Detta behöver du inte göra än, jag visste inte riktigt hur jag gick till väga så jag tog bort låsringen redan här men som sagt de är onödigt
Bild
här ser man en 6mm insexa som ska tas bort
Bild
För att förtydliga så är den här bortplockad :P
dock missade jag ta bild på en av insexorna som ska bort den sitter nedanför man får skjuta växelföraren åt höger så ser man den och får skruva ur den med
Bild
"lådan" som allt sitter i trycker man till så den ramlar ner dettta för att komma åt dem 4st T25orna som håller hela plastmodulen som ska bort plastmodulen får man bort genom att dra den så långt bakåt de går så den "rammlar" ur fästet som vi skruvade bort den övre insexskruven ur
Bild
När dem är borta så kan man lirka ut hela växelpaketet
Bild
Här har jag plockat isär hela växlingspaketet och är på väg ihop.
den runda plastringen som sitter på gamla spaken skall flyttas över till den nya spaken
Bild
så här ser de ut i bilen när spakstället är ur :)
Bild
Här är allt monterat att tänka på är att den ena o-ringen monteras i de understa spåret i den nya spaken och jag monterade den ena låsringen i de spåret som tittar upp när man skjutit upp spaken helt igenom kulan så den inte ska ramla igenom för att få spaken stabil i sidled ska den ena låsbrickan läggas mellan spaken och den blåeleoxerade delen som distans
Bild
Här är allt tillbakamonterat i bilen igen elelr nästan allt plattan vi tog bort i steg 1 är inte tillbaka än. justeringen av spaken gjorde jag som så att jag lag i neutral och justerade in så kulan va rak i stället. detta gör man med den undre insexskruven jag itne har på bild men ni förstår funktionen nmär ni är där.
Bild
damasken på plats nästan :)
har inte löst de med att knoppen snurrar då den nua spaken inte har uttag för det som den gamla har så de blir förmodligen att limma fast den i rätt läge...
Bild

Hoppas denna guide har underlättat för er i eran shortshift ombyggnation
vid ytterligare frågor är de bara att PM:a

Mvh C

Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Låst kategori Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]