Senaste besöket: Aktuellt datum och tid: 25 jun 2017, 15:54

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 38 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Handbroms 3c-felkod
InläggPostat: 15 mar 2011, 00:06 
Gillar Passat!

Bil: passat
VCDS/Vag-Com: Nej
Och han betalade glatt utan knot?
...Mycket tål jag, men det finns gränser och nästan 18kkr för en reparation som bara borde kosta några tusenlappar är LÅÅÅNGT över vad jag hade accepterat...

Svara med citat  
InläggPostat: 15 mar 2011, 11:31 
Forumsälskare

Bil: Opel Insignia
krasse skrev:
Och han betalade glatt utan knot?
...Mycket tål jag, men det finns gränser och nästan 18kkr för en reparation som bara borde kosta några tusenlappar är LÅÅÅNGT över vad jag hade accepterat...

Borde ju inneburit någon sorts rabatt/nedskrivning tycker jag iallafall.

Svara med citat  
InläggPostat: 14 okt 2012, 13:01 
Passatfantast!

Bil: Passat TDI 4-M
Nu har även jag fått problem med handbromsen.
Lyckades dock få lös den med hjälp av VCDS. Hittade även dessa felkoder:

02432 - Ställmotor till vänster spänningsförsörjning (V282)
012 - Elfel i strömkrets - Fellampa(MIL) tänd

02430 - Ställmotor till vänster (V282) går trögt
003 - Mekaniskt fel - Fellampa(MIL) tänd

Kollade kontakten och kabeln till bromsoket, och det ser ok ut.
Är det bara att köpa ett nytt bromsok. Den som sitter där går väl inte att göra nånting åt?

Knappen bytte jag förra vintern, då den började spöka. Fungerat bra sedan dess.

Svara med citat  
InläggPostat: 29 aug 2015, 09:59 
Älskar Passat!

Bil: TDI 170 GT Sport -09
Haft problem en längre tid att vi har fått trycka flera gånger på knappen för att få handbromsen att släppa. Så de senaste veckorna har vi inte använt handbromsen överhuvudtaget. Men igår var jag och köpte en ny knapp. Monterade den nyss och nu verkar det funka igen. Skönt! Var ju rädd för att det kunde vara i oken problemet var.

Svara med citat  
InläggPostat: 18 feb 2016, 12:38 
Intresserad!

Bil: VW Passat 2.0 FSI
floydian1 skrev:
Haft problem en längre tid att vi har fått trycka flera gånger på knappen för att få handbromsen att släppa. Så de senaste veckorna har vi inte använt handbromsen överhuvudtaget. Men igår var jag och köpte en ny knapp. Monterade den nyss och nu verkar det funka igen. Skönt! Var ju rädd för att det kunde vara i oken problemet var.

Mycket möjligt att det bara är knappen eftersom detta problem dyker upp för vissa, men det kan lika gärna vara så att det är ställmotorn du har problem med. Det felet kommer sporadiskt och dyker upp på grund av olika faktorer. Låter det högt om bromsarna när du slår på och av handbromsen, så har du problem med ställmotorn. Dessa spricker i plasten och släpper in skit och ger tillslut upp.

Svara med citat  
InläggPostat: 18 feb 2016, 13:48 
Älskar Passat!

Bil: TDI 170 GT Sport -09
igor skrev:
floydian1 skrev:

Mycket möjligt att det bara är knappen eftersom detta problem dyker upp för vissa, men det kan lika gärna vara så att det är ställmotorn du har problem med. Det felet kommer sporadiskt och dyker upp på grund av olika faktorer. Låter det högt om bromsarna när du slår på och av handbromsen, så har du problem med ställmotorn. Dessa spricker i plasten och släpper in skit och ger tillslut upp.

Tyvärr var det inte bara knappen. Fick byta ett ok också.

Svara med citat  
InläggPostat: 26 feb 2016, 18:01 
Passatfanatiker!

Bil: Passat 2.0 TDI -10
VCDS/Vag-Com: Ja
Som någon skrev här ovan. Jag skulle vilja bokstavligen slå ingejören på käften å sparka honom i kulorna för att de har gjort skalet av plast på en sådan vital del. Om det varit 1mm alu istället så hade många sluppit problem... finns någon post här med hur man skruvar isär den delen och lagar den själv. Så slipper man köpa en ny för 4k kr. Eller så köper man via utlandet där det kostar ca hälften.

Svara med citat  
InläggPostat: 18 apr 2016, 09:50 
Intresserad!

Bil: VW Passat 2.0 FSI
fraggan skrev:
Som någon skrev här ovan. Jag skulle vilja bokstavligen slå ingejören på käften å sparka honom i kulorna för att de har gjort skalet av plast på en sådan vital del. Om det varit 1mm alu istället så hade många sluppit problem... finns någon post här med hur man skruvar isär den delen och lagar den själv. Så slipper man köpa en ny för 4k kr. Eller så köper man via utlandet där det kostar ca hälften.

Problemet hade varit detsamma även om den var gjord av alu.... problemet är att den sitter på oket som ett lock på en sprayburk... och när alu oket oxiderar så börjar det expandera och spräcker motorhöljet. Motorn skulle istället bara ligga an på oket med en bussning. Då hade den inte det här hänt.

Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 38 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]