Senaste besöket: Aktuellt datum och tid: 25 jun 2017, 16:00

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Sänkt Passat B7 2012, R-Line - lite funderingar
InläggPostat: 04 apr 2016, 09:20 
Nybörjare

Bil: Passat R-Line
VCDS/Vag-Com: Nej
Hej,

Jag har en Passat från 2012 med R-Line som är sänkt 40mm och har lite frågor kring detta och lite problem...

Köpte bilen i december, efter att en kollega haft den som firmabil i 3 år. Så jag vet vem som ägt bilen innan och känner till den sen den var ny. Den har i dagsläget gått 2500 mil. Så har kört bilen mest med vinterdäck än så länge...
Det är dessutom en gasbil om det nu spelar någon roll i sammanhanget.

Jag har 19" (235-35/19), fälgar på sommaren och 17" original R-Line på vintern. Har ingen koll dagsläget på dimensionen på vinterdäcken, men antar att det är 225-45/17. Det sitter stänkskydd fram på bilen som tar i allt som oftast på vintern men väldigt sällan med sommardäcken. På vintern så skrapar den i på bakre delen av avgassystemet emellanåt, om man har för bråttom över små hårda korta gupp/farthinder, men den delen sitter ju med två gummibussningar så den flexar ganska bra... Dock så nu när jag bytte till sommardäck så var dom väldigt nedslitna fram, så jag köpte nya däck och gjorde hjulinställning. Dom fick justera en hel del och sen dess så tar bilen i hela tiden bak. Det skrapar emot lite när man svänger och mycket så fort det kommer en ojämnhet i vägen, inte bara vid farthinder.
Så nu funderar jag på om jag skall montera tillbaka originalfjädrarna eller om jag skall köpa nya fjädrar bak som sänker 20/25mm bak istället... Tankar och erfarenheter kring detta uppskattas.

/andreas.

Bilen ser ut såhär i dagsläget:

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]